Doux silence

Airs de cour & instrumental pieces from the second half of the 17th century

Presentation

The air de cour is undoubtedly the most beautiful and subtle thing French music created during the 17th century. François Lazarevitch has been exploring his sources for many years to better understand and assimilate his language (prosody, articulation, ornamentation), also cross-checking it with what oral tradition can provide.

The Musicians of Saint-Julien take a fresh look at classics of the genre (Si c’est un crime que l’aymer, D’un feu secret, The sweet silence of our woods…). The sound of the flute mixes with that of the light and precise voice of the soprano. To complete the program, the flute will speak again with Lully, De Visée, Gautier de Marseille…

TEASER

Programme

Suite en la
Jean-Baptiste Lully Suite de branles
Bertrand de Bacilly Pour une bergère infidelle
Robert Ballard La Bergère Annette

Suite en sol
Jean-Baptiste Lully Dans ces deserts paisibles
Honoré d’Ambruis Le doux silence de nos bois
Jean-Baptiste Lully / Gautier de Marseille Suite de Bourrées

Suite en ré
Michel Lambert D’un feu secret
Anonyme / Jacques Hotteterre L’autre jour ma Cloris
Robert de Visée / Nicolas Lebègue Suite de gavottes en ré mineur pour flûte et basse continue

Suite en do
Robert de Visée Gigue gaye
Bertrand de Bacilly J’avois juré l’autre jour
Jean-Baptiste Lully Rigaudon / double de Couprin

Suite en ré
Antoine Boesset Si c’est un crime que l’aymer
Robert de Visée Mascarade
Joseph Chabanceau de La Barre Sarabande : Le digne objet pour qui mon cœur soûpire
Jean-Baptiste Lully / Jean-Henri d’Anglebert Passacaille d’Acis et Galaté
Louis Couperin / André Danican Philidor / Anonymes Suite de menuets de Poitou (Manuscrit Philidor – 1701)

Discover our other programmes

all programmes